påsk och ikonmåleri

Hej alla mina vänner där ute. Hoppas ni haft en fin påsk. Det har jag. Har inte ens haft tid att ha tråkigt. Vilket jag vanligtvis brukar ha. Speciellt hemma i Gävle. Tycker aldrig nån är ledig eller hemma när jag är det. Men nu i påsk verkar fler ha vänt hemmåt och tagit ledigt från sina arbeten.

Spenderade gårdagen med familjen Sjögren. Det är så fint att få inkluderas i deras familjegemenskap. Speciellt vid en högtid. Sådana kan vara lite ångestfyllda och fulla med massa krav annars men denna påsk blev enbart trevlig.

Idag var jag på konstvandring med min mamma. Det är tradition att varje påsk åka runt och kolla på alla konstnärer i länet som ställer ut sin konst. Det var skiftande kvalitet även i år. Dock har man vid det här laget lärt sig vilka man bör undvika. Nytt för i år var ryskt ikonmåleri i Forsbacka. Jag gillar verkligen ikoner. Det är något med de som gör mig glad. Om det är riktiga det vill säga och ingen tryckt variant. Det är en faschinerande tradition. Skulle vilja äga någon själv men de är så dyra. Det är för att det tar så lång tid att måla dem då det är mycket detaljer och det måste målas i flera olika lager. Har en vän som målar det. Har funderat någon gång på att prova men kurserna är också väldigt dyra.

Det ska bli skönt att åka tillbaka till Stockholm snart. Har inte träffat Max på några dar nu.
Det känns lite tomt. Börjar sakna honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback