hemma i gävle

Nu är det påsk och jag är hemma i Gävle. Åkte upp i onsdags. Sen var jag på teater i gasklockorna och såg Tintomara. Sjukt bra var det. Jag gillar verkligen teater. Jag borde gå på det oftare. Det gör mig glad. En riktigt bra pjäs får det nästan att pirra till i magen. Är lite nyfiken på ett besök på dramaten. Det sägs vara väldigt bra men jag har ännu inte varit där. Eller någon annanstans heller i storstaden för den delen. Det måste verkligen utforskas.

Igår var det skärtorsdag men jag såg inga påskkärringar någonstans. Bara en massa läskigt folk på sjukhuset. Usch vad jag inte tycker om sjukhus. Tycker det är läskigt där. Så kallt och sterilt och med konstig lukt. Man blir nästan rädd för döden där. På kvällen var jag hem till Anna-Sara. Det kändes bra. Det är alltid så varmt och trevligt hemma hos henne.

Det känns konstigt att vara hemma igen. Har inte varit hemma på en månad nu. Det är lite som att bo på två ställen fast inte ändå. Vet snart inte vad som är hemma längre. För jag längtar tillbaka till Stockholm igen. Till mitt rum och så. Här är det mest kartonger som står huller om buller från då jag höll på att packa och kläder jag borde ha skänkt till välgörenhet för länge sen.


Kommentarer
Postat av: Kerran

Du är för kass att kommentera min blogg, do it! http://kerranberran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback