back in town

Tillbaka i Stockholm. Känns bra. Även om jag tyckte om att vara hemma i Gävle så är det skönt att vara här. Det känns verkligen som jag bor här nu. Det är en skön känsla. Jag kan i ju för sig känna någon form av hemmakänsla rätt fort och lätt. Jag anpassade mig till och med till att ligga på stengolv i Etiopien med allt jag hade i en ryggsäck. Jag kommer ihåg när jag kom hem till mitt rum i Sverige igen och allt bara kändes så konstigt. Så överflödigt på något sätt. Nu är det ungefär lika lång tid sen jag flyttade från Italien till Sverige som tiden jag var borta. Det känns inte så. Tänk vad tiden går fort ibland. Men nu väntar positiva tider. Jag tror det.

Idag var mamma här på besök så vi var och kikade på nordiska museet. Har aldrig varit där förut. En riktigt cool byggnad. Lite annorlunda men sevärda utställningar. De hade bland annat en rätt rolig skosamling. Ska försöka gå på fler museer och kika någon dag.

I can´t live with or without you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback