scones och film

Idag bakade jag scones. Var evigheter sen sist. Men ibland får man sådana där infall. Som att ta bussen till centrum och handla mat själv och sen vänta i mer än halvtimme i duggregn på nästa. Hade förvisso inte så mycket val. Kylen var nästan tom och stackars pappa har influensa och feber. Hoppas jag inte blir sjuk nu också.

Såg en intressant film idag. Irina Palm. En film om en medelålders kvinna vars barnbarn är döende. Hans enda chans att överleva är att de får ihop pengar till operationen. Men efter att ha fått avslag på alla lån och alla vanliga jobb tar hon till slut jobb på en sexklubb. Den var rätt gripande. Hur man kan offra så mycket av sig själv för någon man älskar. Det fick mig att fundera. Man hör de flesta säga att de skulle göra vad som helst för den de älskar. Men skulle man verkligen göra det? Om det så var att sälja sig själv?

Kommentarer
Postat av: syster C

Jag bakade också scones igår! Lustigt! Hade inget bröd hemma och orkade inte gå ut och handla. Var sen i Bratislava en sväng på eftermiddagen, eftersom dom har Sephora där ;-)
Kramis

2008-02-18 @ 09:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback