underbar och älskad av alla

Var på bio ikväll med min mamma och såg filmen underbar och älskad av alla. I vanliga fall brukar jag inte gilla svensk film då den oftast är så grymt seg och det alltid är samma gamla tråkiga skådespelare. Jag gillade dock den här filmen. Den är alltså helt klart sevärd. Fast jag misstänker att den är något av en tjejfilm..

En sak jag riktigt irriterar mig på hos min mamma är när hon fäller jobbiga kommentarer om folk när de står precis bredvid. Idag stod det två killar bakom oss i biokön som pratade spanska. Rätt var det är så utbrister min mamma något i stil med: vad högt man ska prata då. Då jag frågar vad hon syftar på så nickar hon åt killarna och säger; de där, de verkar tro att de äger det här stället. Att de inte kan dämpa sig. (nu ger jag en snäll översättning) Killarna tittar så klart jättekonstigt på oss och fortsätter prata ännu högre. Klart de kan svenska. Snälla nån. Inte går man på bio här om man inte kan svenska, det kan väl varenda kotte lista ut.. Ibland känner man bara för att sjunka igenom golvet. Har jag en längtan att göra bort mig så finns det väl betydligt roligare sätt att göra det på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback