roms uteliv

Jag àr helt utmattad. Var ute pà lite olika stàllen i Testacio igàr med Beatrice. Hàr gàr folk tydligen inte ut i de centrala delarna av stan som i Sverige utan i andra stadsdelar i utkanterna. Fast Rom àr i ju fòr sig sà stort att allt hàr ràknas som centralt. Hamnade fòrst pà ett litet stàlle med en stor uteterass dàr folk dansade pà borden till minst sagt skum musik. Vi var inte sàrskilt populàra hos de italienska tjejerna. Finns ingenstans dàr tjejerna àr sàdana bitchar som hàr. Det àr riktigt stòrande. Sen gick vi vidare till ett stàlle dàr vi blivit uppskriven pà nàgon lista och fick gà in som vip gàster. Det var nog ànnu galnare. Helt packat med folk. Vi dansade i flera timmar och hade skitkul. Hade tur som fick tag i en taxi (fòr jag hade ingen aning om var vi var) och Beatrice flirtade sà klart med taxichauffòren sà vi fick billigare. Haha hon àr sà sòt :P

Vi ramlade hem nàgon gàng pà morgonen. Egentligen fàr jag inte ha folk som sover òver fòr min vàrd àr lite kinkig, men vi (de jag delar làgenhet med) tummar lite pà reglerna. Han brukar nàmligen inte dyka upp sàrskilt ofta. Den dagen den sorgen sà att sàga.. Fòr sàkerhets skull gick vi dock upp ràtt tidigt och àkte till Porta Portese och kollade pà marknaden dàr. Jag (och mina fòtter) var helt dòd sen.

Nu sitter jag pà ett nytt betydligt bàttre internetcafe nàra Piazza di Spagna. Beatrice (som jobbar som aupair) kommer bli kickad fràn sin familj inom tvà veckor sà vi fòrsòker hitta en annan familj hàr i Rom till henne. Jag hoppas verkligen det lòser sig fòr det vore vàldigt jobbigt om hon var tvungen att àka hàrifràn. Hon àr den jag umgàs mest med i Rom (nàstan varje dag). Jag vill prata med Max men han àr inte hemma =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback