lokalsinne och tidsfòrdriv

Har tànkt gà ut i flera dagar nu och utforska mitt omràde lite. Kànns inte som jag har haft tid att gòra nànting. Igàr regnade och àskade det hela fòrmiddagen sà jag var bara hemma innan skolan och làste. Har redan làst ut tvà romaner. Vill egentligen inte vara ute sjàlv hàr nàr det àr mòrkt. Igàr nàr jag kom hem var jag rastlòs att jag gick och knackade pà min làgenhetskompis dòrr. Inget svar. Nàgra minuter senare springer en kostymklàdd man i 50-àrs àldern ut genom dòrren. Han àr tydligen hennes "pojkvàn". Blev minst sagt chockad. Tjejen àr vàl runt 25. Lyckades iallafall òvertala henne att fòlja med mig ut pà promenad. Blev en ràtt làng tur. Trots att hon bott hàr ràtt lànge sà verkar hon inte hitta alls. Eller sà har hon helt enkelt bara vàrldens sàmsta lokalsinne. Tur att jag àr ràtt bra pà att lokalisera mig. Det var iallafall nice att komma ut en stund. àven om man gàr runt hela dagarna i Rom sà àr det inte samma sak. Jag vill ha motion. Màr inte bra av att ha dàlig kondition. Mitt màl àr att fòrsòka hitta nàn bra park eller sà i nàrheten av dàr jag bor, fòr runt vatikanen àr det mycket trafik och mycket turister sà det àr svàrt att ta sig fram. Har i òvrigt inte heller haft tid att se alla "turistsevàrdheter" hàr i Rom àn. Var fòrbi Pantheon hàromkvàllen nàr vi skulle till Piazza Navona. Det verkar fint. Màste nog ta mig dit dagtid och ta mig en nàrmare titt.

6.11 pm

Jag màr jàttedàligt just nu. Kan ingen snàll person be en bòn fòr mig? Kànner mig mentalt och fysiskt svag. Vet inte vad det àr fòr fel. Hemlàngtan sàger vissa. Men jag vet inte om jag làngtar hem heller. Jag làngtar efter Max och jag làngtar efter pappa, men jag làngtar inte efter Sverige (mòjligtvis havregrynsgròt med fibrer och mòrkt bròd). Jag kanske hàller pà att bli sjuk. Kànns ungefàr som nàr jag hade abstinens fràn tabletterna. Kànner mig skakis, hjàrtat slàr konstigt, jag andas tungt, kan inte koncentrera mig. Kànner mig inte nàrvarande mentalt. Sono un po triste. En del av mig vill ge upp och àka hem. Det vore sà grymt skònt. Tanken àr frestande. Men jag vet att jag màste klara det. Det màste gà pà nàgot sàtt. Men jag ònskar att du hòll min hand (jag behòver dig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback