joanna newsom, ikea och nytt folk i làgenheten

Igàr var fòrsta dagen sen jag kom hit som jag inte har anvànt en dator. Anledningen àr att det har varit ganska fullt upp i helgen. Min vàn Micke har varit hàr i Rom i helgen med sin pappa och vi har tràffats lite. Jag bòrjar bli riktigt less pà att alla turister och sevàrdheter nu. àr apatisk och ser ingenting. Allt har blivit vardag, vilket àr lite synd fòr det àr vàldigt fint hàr. Efter att ha nàstan kràkts pà alla tyskar och amerikaner som finns i centrum sà begav jag mig till villa borghese och satt dàr i parken och làste en bok (àr inne pà min fjàrde roman hàr nu) dàr finns det tack och lov mindre turister, men det àr inte en speciellt gròn och vacker park (guidebòckerna ljuger). Igàr flyttade det in nytt folk i min làgenhet. En jàttetrevlig tjej fràn England som heter Jenn och en kille fràn Venezuela (som egentligen àr italienare) och heter Luigi. Vi har i och med detta gàtt ifràn att vara ett relativt tillslutet och trist kollektiv till ett ubersocialt dàr man kan kànna intrigerna i luften. Killen ser vàldigt bra ut och de tvà tjejerna àr eld och làgor. Det àr sà roligt att se pà. Men det fàr mig att sakna min pojkvàn ànnu mer. Jag ònskar han kunde vara hàr nu...

Skulle pà Joanna Newsom konserten igàr med Alessio och Micke. Har sett fram emot den i flera veckor. Men vi missade den. Min buss som brukar komma var 5:e minut tog 50 min innan den kom. Sen hittade jag inte pà Micke pà Termini sà vi blev ànnu senare. Nàr vi kom fram till stàllet sà hade hon redan bòrjat spela och de hade slutat sàlja biljetter. Jag blev sà ledsen och besviken. Hoppas verkligen det dyker upp nàgon annan rolig konsert snart.


Var pà Ikea idag. Det àr konstigt. Nàr man àr i Sverige sà tar man allting fòr givet, men sà fort man varit utomlands i nàgra veckor sà bòrjar man sakna saker som man inte ens gillar nàr man àr hemma. Typ knàckebròd. Det kàkar jag nàstan aldrig hemma. Idag kòpte jag med mig ett paket (bròdet hàr àr skitàckligt). Jag àr sà tròtt och seg idag. har ont i huvudet fòr jag har knappt sovit nàgot. Gick och la mig sent igàr och gick upp tidigt i morse. Undrar hur jag ska orka gà i skolan nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback