il fino

Idag var sista dagen fòr tvà tjejer i min klass. De ska àka tillbaka till Chile och Spanien imorgon. De tvà fòrsta veckorna umgicks vi i stort sett inget alls i klassen. Sà fort det var rast sà sprang alla àt olika hàll, men denna vecka sà har alla gàtt tillsammans till skolans cafè och suttit och pratat. Idag kàndes det dàrfòr lite trist att tvà ska àka hem. Klassen har dock utòkats denna vecka. Tre nya i màndags och tvà nya idag.

Imorgon ska vi àka till Napoli och Pompeij med skolan. Nàgot jag velat gòra i flera àr. Fòrra gàngen jag var i Rom hade jag dock inte den mòjligheten. Jag àr vàldigt intresserad av historia, arkeologi och hàr i Rom finns oàndligt mycket saker man kan titta pà, men det àr lite som att leta en nàl i en hòstack. Man vet inte vart man ska bòrja och man kan mest bara beundra ruinernas skònhet. Sà jag àr glad att vi kommer ha med oss en guide till Pompeij. Man fàr liksom ut mer av besòket dà. Hoppas bara det blir bàttre vàder. Nu har hòsten bòrjat smyga sig pà hàr i Rom. Det har regnat i flera dar och man màste ha en làngàrmad tròja fòr det blàser.


Jag àr sà sjukt tròtt pasta nu. Det var jag fòrra gàngen jag var i Italien ocksà, vilket resulterade i att jag knappt lagade pasta pà flera mànader sen nàr jag vàl kom hem. Pizza och bròd ligger inte heller pà min topplista òver favoriter. Alla dessa panini. Jag màr illa sà fort jag vet att jag inte kan àta hemma, fòr dà màste man àta de dàr tràkiga mackorna igen. Snàlla kan inte nàn ge tips pà nàgra bra enkla matràtter en fattig uttràkad student kan laga? Det bòr vara vegetarisk och inte innehàlla alltfòr mànga ingredienser. Har ingen pàlitlig ugn eller micro heller kan tillàggas.


Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en trevlig fredagskväll! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback