e chiaro?

Idag var det fòrsta dagen sen jag kom hit som det var mulet. Jag kànde det redan innan jag òppnade fònstret och làg dàrfòr kvar ovanligt lànge i sàngen. Jag fàr nàmligen ont i huvudet nàr det àr sàn hàr tung luft (nàstan som om det skulle bli àska). Vàl ute var det fortfarande varmt, men sà dàr àckligt klibbigt varmt. Jag slàpade mig ivàg till ett internetcafè fòr att prata med Max pà skype. Det var nice, sà nice att tiden bara flòg ivàg och jag konstaterade att jag hade 20 min pà mig att ta mig bort till termini och sen till min skola innan min lektion bòrjade. Jag sprang ner till metron (vars rulltrappor àr de segaste som finns) och àkte till termini. Vàl dàr fick jag springa uppfòr massa trappor och genom massa mànniskor (det àr galet vad mycket turister det àr hàr just nu). Jag lyckades komma till klassrummet exakt pà minuten (som ligger pà tredje vàningen). Jag fattar inte att jag orkade springa sà dàr, men jag var vàl panikslagen eller nàtt. Lektionen var vàldigt seg. Halva min klass har slutat sà idag var vi bara 6 personer som fòrut mig nu bestàr av tvà spanska tjejer (som mixar spanska och italienska nàr de pratar) ett syskonpar fràn grekland som inte kan sluta babbla fòrràn man fàr huvudvàrk (som inte heller kan prata fòrstàelig italienska) och en tjej fràn òsterrike.  Hoppas verkligen det dyker upp flera nàsta vecka.

roma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback