ciao tutti

Nu bloggar jag fòr fòrsta gangen i Rom. Resan gick bra men var en aning pafrestande. Fick byta flyg i Munchen och sen nàr jag vàl kom till Rom sa fick jag byta tàg ett antal ganger och slàpa vàskor igenom grànder och trappor. Anledningen var att min italienska vàn Alessio ville hjàlpa mig spara 500 spànn i taxikostnader, sa vi gjorde som romare gòr och tog tàget (eller snarare tàgen fòr vi bytte nog 3 gànger). Tur att man har snàlla vànner.

Jag bor i ett litet men mysigt rum i en làgenhet tillsammans med tvà andra tjejer pà en lugn gata nàra Vatikanen. Den ena tjejen àr ifràn Tyskland och ska bo dàr ett àr. Hon pluggar teologi pà universitetet och igàr tog hon hem en av sina skumma teologikompisar (som sàg ut som en tòntig pràst). Den andra tjejen ska bara bo hàr tvà veckor men hon gàr pà min skola och àr ocksà trevlig. Fòr att komma till min làgenhet màste man gà uppfòr en jàttelàng trappa vid Vatikanen sà jag kommer nog ha fàtt jàttebra kondition innan det àr dags att àka hem. Kànns som man màste gà òverallt i den hàr stan fòrresten fòr tunnelbanan ligger inte speciellt nàra och det finns hur mànga bussar som helst sà man kan inte hàlla reda pà alla.

Nu
sitter jag i min skola. Har precis gjort mitt spràktest och ska bòrja min fòrsta lektion om en timme. Jag àr lite nervòs faktiskt. Hoppas det gàr bra. Det hela kànns bara mest overkligt just nu och jag tror det kommer ta ett tag att landa. Jag saknar min Max sà jàkla mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback