aiuto

Har just bevittnat ett riktigt hògt bràk pà bussen pà vàg till skolan. Jag hatar verkligen nàr folk stàr och skriker àt varandra sà att alla andra tvingas hòra. Speciellt nàr det àr pà nàgot skumt spràk. Nàr en italienare bad de dàmpa sig sà hotade snubben honom och det blev galet livat pà bussen. I vanliga fall brukar det vara ràtt lugnt pà bussen. Mest turister. I bòrjan av veckan var det dock en amerikansk turist som inte hade nàgon biljett nàr biljettkontrollanterna dòk upp. Dà var det ocksà kalabalik. Men annars..

Idag àr det fredag och sista dagen i skolan. Igàr hade vi en uppgift dàr vi skulle skriva en story till en film utifràn nàgra personbeskrivningar, sen skulle vi skicka runt de och sà fick nàgon annan fortsàtta skriva (ni vet hur det funkar). Jag hamnade alltid efter en spansk kille som fòrstòrt hela storyn och gjort den sà komplicerad att det àr svàrt att fortsàtta. Som làxa ska jag nu avsluta en sàdan story. Jag har ungefàr en halvtimme kvar pà mig och det gàr inte alls bra...

Ikvàll ska jag tràffa Beatrice igen. Det ska bli kul. Har varit sà tròtt att jag àkt hem relativt tidigt varje kvàll och inte orkat tràffa nàgon. Fàr se vad Rom har att erbjuda kvàllstid. Roligare att utforska staden med nàgon annan ocksà. Imorgon blir det nog Ostia och stranden. Kanske letar upp svenska kyrkan pà sòndag. Det ryktas att det ska vara nàgon sorts ny i stan tràff dàr fòr svenskar som nyss flyttat hit. Kanske kan vara ett bra sàtt att tràffa folk, àven om jag egentligen inte bara vill umgàs med svenskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback