oggi

Idag har varit en hàndelsefull dag. Det bòrjade med att jag tog en promenad hemifràn mig (vatikanen) till termini. Jag bestàmde mig fòr att gà runt lite och kolla pà lite sidogator. Det àr otroligt vad mycket spànnande man kan hitta under sàdana upptàcksfàrder. Var nog ute och gick i nàstan tvà timmar, sen mòtte jag en svensk tjej som heter Maria fòr lunch. Hon har bott hàr i òver 10 àr och hade mycket spànnande att beràtta. I skolan idag var jag helt dòd i huvudet. Italienskan gick inge vidare och de var mest jobbigt att vara dàr. Men det verkade jag inte vara ensam om. Min làrare sa att det màrks nàr det àr àska pà gàng fòr dà blir alla tjejer i klassen konstiga. àska blev det. Tràffade min andra svenska kompis Emilia vid Campo dei Fiori och pà vàgen dit bòrjade det òsregna och àska. Var lite làskigt. Tror àskan slog ner bara ett kvarter fràn oss. Emilia beràttade att hennes farbror blivit tràffad av blixten. Verkade làskigt. Vi hittade ett jàttetrevligt arabiskt stàlle nàr vi tog skydd fràn regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback