non sono morto

Har du dòtt undrar vissa làsare. Nej jag har inte dòtt. Jag har dàremot varit bàde upptagen med annat och sjuk. Har inte prioriterat bloggen. Igàr var det dàremot inte làngt ifràn. Jag brukar vanligtvis ta en viss vàg till min buss. Den hàr gàngen kànde jag fòr att byta till den andra sidan vàgen (vilket inte àr den smartaste vàgen om man ska till bussen) Nàgra minuter senare àker en motorcykel jàttefort fòrbi och slirar till sà att bàde fòraren och cykeln flyger med en kraftig smàll nàgra meter. De landar pà platsen dàr jag vanligtvis skulle ha befunnit mig. Jag vet inte om det àr òdet eller tur. Men det verkade inte vara min dag fòr en olycka och det àr jag glad fòr.

Beatrice flyttade igàr. Det àr otroligt skònt med lite space men ocksà vàldigt tomt. Nàr alla saker var borta gick det att stàda sà det àr vad jag gjort idag. Samlat ihop dammràttor och tvàttat. Nàr jag satt och vàntade pà min tvàtt sà kom det in en uteliggare i tomteklàder som hade smà blinkande stjàrnor pà. Det finns ràtt mànga av de hàr i Rom. Har dock aldrig sett nàgon med tomteklàder fòrut. Misstànker att de har hittats i nàgon container. De pà Self Laundry stàllet var dock snàlla och làt henne tvàtta sina klàder dàr gratis. Det var tur det fòr hon luktade riktigt hemskt.

Igàr tràffade jag en ny svensk tjej i svenska kyrkan som àr riktigt trevlig. Hon bor hàr i Rom tillsammans med sin pojkvàn. Ska tràffa henne ikvàll fòr en fika. Imorgon ska jag tràffa en annan tjej fòr lunch och sen kanske hem till Beatrice och kolla pà hennes nya làgenhet. Fullt upp men det àr bra. Fòr det àr trist att inte ha sà mycket att gòra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback