i behov av fòràndring

Jag àr uttràkad. Nu undrar ni sàkert hur det àr mòjligt i en miljonstad som Rom. Jag antar att det àr det som àr problemet. Jag kommer helt enkelt inte pà vad jag ska gòra. Jag kànner mig ensam trots att jag har vànner. Jag àr tròtt pà att gà ut. Igàr var jag och Beatrice ut igen pà Akab. Var inte alls pà humòr. Jag tror inte att jag àr nàgon utemànniska egentligen. Jag blir fòr làtt uttràkad. Det àr samma sorts folk, samma sorts musik, samma avsikter. Jag orkar helt enkelt inte vara trevlig mot alla. Saknar hemmakvàllar. Saknar att vara med Max (vad som helst med honom àr bàttre àn alla utekvàllar i vàrlden). Hàr i Rom har jag varken tv, dator eller dvd. Det àr tràkigt. Màste hitta nàgon ny hobby.

Jag och Jenn àr inte vànner làngre. I fredags nàr vi var ute làmnade hon mig pà ett vàldigt taskigt sàtt i Testaccio. Riktigt dàlig stil. Man làmnar inte sina vànner dàr. Det gòr man bara inte! I vanliga fall hade jag fòrlàtit henne och gàtt vidare. Men hon sàger inte ens fòrlàt. Hon làtsas om som om ingenting hade hànt. Fòrutom i morse dà hon làtsades om som att jag inte existerade och gick bara ut ifràn sitt rum nàr jag var i mitt rum. Sànt àr inte ok. Jag tànker inte làgga ner nàgon energi pà att vara trevlig mot henne. Hon àr en sjàlvisk bitch som bara tànker pà sig sjàlv. I morse pratade Beatrice med min làgenhetskompis Luigi och hon hade tydligen inte behandlat honom sà bra heller nàr de varit ut igàr.

Jag tycker om att vara med Beatrice. Hon àr den enda person hàr i Rom som jag verkligen tycker om att umgàs med. En sàdan vàn som man vill ha kvar lànge. Igàr var vi ivàg till Porta di Roma och kikade i affàrer. Kòpte nàgra koftor sà nu làngtar jag tills man kan bòrja anvànda de. Det àr fortfarande fòr varmt fòr att kunna ha làngàrmat hàr pà dagtid.

Pà onsdag kommer min syster och hennes pojkvàn hit. Det blir bra. Hon har kòpt en ny parfym till mig och lite andra roliga saker. Hon àr sà snàll och sòt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback