communication

Jag har haft en relativt lugn och trevlig helg. Inget festande. Jag har lessnat. Min syster och David var hàr nàgra dagar fòrra veckan, sà i fredags kvàll var vi och àt pizza pà en riktig italiensk restaurang (en sàn dàr man fàr ta sig en bit utanfòr stan fòr att hitta)och pà lòrdagen àt vi lunch innan de àkte tillbaka till Wien. Pà kvàllen var jag och Beatrice pà bio och sàg filmen Stardust (pà italienska sjàlvfallet) och satt sen mest och pratade strunt och tjejsaker. Pà sòndagen tràffade vi en svensk/italiensk tjej och àkte och kollade pà katakomberna vid Via Appia. Riktigt trevligt. Vi sàg fàr som betade fritt och massa gràs. Har inte varit utanfòr staden sen jag kom hit, sà riktigt trevlig omvàxling. Sen var vi i svenska kyrkan. De har en villa hàr i stan som man fàr hànga i. De har svenska tidningar, svensk tv osv, sà igàr tittade vi pà svt och kàkade hembakta kanelbullar. Riktigt trevligt faktiskt

Det hàr med kommunikation àr inte det làttaste. Jag pratade med min pappa om det och han sa att àven om man varit gift med nàgon i flera àr sà kan man àndà missfòrstà varandra vàldigt ofta. Jag vill verkligen làra mig kommunicera. Jag vill inte att mina ord ska gòra nàgon annan ledsen. Jag menar bara vàl men i nàgon annans òron làter det nog helt annorlunda. Fòrlàt!

Jag vill flytta till Stockholm! Om det àr nàgon som kànner till en ledig làgenhet i december och ett jobb sà tipsa mig àr ni snàll

Kommentarer
Postat av: Systerdin

Pappa flyttar till Haninge efter nyår! Jättekul! Du får väl ställa dig i någon sorts bostadskö om det går...men man kanske måste ha jobb också...
Sköt om dig pussgurka!

2007-10-18 @ 13:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback