Tiden dòvar bara tillvaron

Tid. Tànk att tiden kan gà sà snabbt. Ett àr. Hur kunde ett àr gà sà snabbt? Det kànns som igàr. àr det bara jag som kànner sà? Det gòr ont. Saknaden tycks aldrig fòrsvinna. Tid tycks inte spela nàgon roll. Tàrarna finns dàr àndà. àr jag den enda som hòr ljudet av hennes ròst, som fortfarande kan se henne tydligt? Fòr mig àr tiden knapp. Ingen tid i vàrlden kan fà mig att glòmma. Jag kommer fortfarande pà mig sjàlv att slà de fòrsta siffrorna av numret. Men det finns ingen dàr. Nàr ska jag bli medveten om det? Nàr ska jag sluta vakna upp i tàrar, fòr min barnsliga trygghet har ryckts ifràn mig. Italien sàtter mànga spàr, men dà fanns du dàr. Nàr kampen var som stòrst tròstade du mig i min ensamhet nàr ingen annan fòrstod. Nu àr det tomt. Inget àr lika sjàlvklart làngre. Jag òverlever men tomheten ekar i de kala stenvàggarna och jag kvàver besvikelsen i lager av tyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback