salotto 42

Emilia har dragit in mig i "apfertitè" tràsket. Hemma i Sverige tràffar man sina vànner òver en fika. Hàr i Rom òver en apfertitè. Jag saknar verkligen att sitta pà ett mysigt cafè i en stor skòn soffa och dricka te eller varm choklad med smulpaj. Men apfertitè àr trevligt det ocksà. Nàr det fortfarande var varmt hàr i Rom var det trevligt att sitta vid en uteservering pà nàgon av piazzorna men nu nàr det bòrjar bli kallt pà kvàllarna fàr man leta sig in pà nàgon av de trevliga barerna istàllet. Det trevligaste stàllet vi brukar gà till nu heter salotto 42 och àr ett tiny stàlle nàra pantheon som tydligen ska àgas av en svensk modell. Allt dàr àr dubbelt sà dyrt som pà andra stàllen. à andra sidan har de en snacksbuffè som àr vàrd varenda krona. Igàr nàr vi var dàr bòrjade nàgra italienare titta konstigt pà oss fòr vi plockade pà oss allt mòjligt man kunde dàr (vi var hungriga)

Igàr gick jag runt och strosade pà porta portese. Det kan vara en bra grej att gòra nàr man àr rastlòs. Leta runt i hògarna efter fynd. Igàr hittade jag en ny blus (med prislappen kvar) fòr 2 euro och ett pàrlhalsband fòr 1 euro. Sen var jag med Emilia pà en vintagemarknad vid piazza del popolo dàr de sàljer allt mòjligt. Vi sàg en massa gamla vàskor och plànbòcker fràn diverse màrken fràn 50-70 talet, men det var inget jag fastnade fòr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback