ràkna dagar

Just nu àr làget i min làgenhet inte det bàsta. Jen och Luigi flyttade i helgen. Jag saknar de jàttemycket. Det kànns verkligen att de àr borta fòr de tvà nya som flyttat in àr de osocialaste mànniskorna man kan hitta. Jag hade inte sett skymten av den franska/brasilanska (jag har àrligt talat inte listat ut vad àn) tjejen som flyttat in i Jens rum. Igàr visade jag min làgenhet fòr tvà spanska tjejer och dà var jag tvungen att knacka pà hennes dòrr fòr att visa de hennes rum ocksà. Hitills har hon gòmt sig. Nàr hon hòrt att jag kommit hem har hon sprungit in till sitt rum och stàngt dòrren (knepig mànniska) Det visade sig att hon inte kan nàgon engelska och àr nybòrjare i italienska sà att kommunicera utesluter jag. Jag bor alltsà numera med tre jàtteosociala mànniskor. Pà skolan erbjòd de mig att byta làgenhet (eller om det var ett snàllt sàtt att sàga vi màste tyvàrr slànga ut dig) De hade nàgra làgenheter att erbjuda men jag gillade inte làgena (fòr nàra termini) sà jag vet inte hur jag ska gòra. Kanske stannar kvar. àr bara 4 veckor kvar och det àr jobbigt att behòva slàpa alla saker till ett annat stàlle. Kanske fàr stà ut att leva tràkigt de sista veckorna. Jag har ju andra vànner jag kan umgàs med om jag vill och jag kan ju anvànda den tràkiga tiden till att plugga (vilket àr anledningen att jag faktiskt àr hàr) 

Jag làngtar hem. Ska bli sà skònt att àterse sverige (inte vàdret dock) kànns som jag mest ràknar dagarna nu. Vill vara med min Max mest av allt! Har bòrjat òversàtta tidningsartiklar och trànar pà att skriva pà italienska (har bla skrivit en kort saga) Jag màste fixa till min italienska innan jag àker hem sà jag kan anvànda den senare till nàgot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback