kravaller och kyla

Det har blivit kallt i min làgenhet igen. Lyckan òver den plòtsliga vàrmen i elementen blev inte làngvarig. Vaknade upp mitt i natten igàr och fròs (trots att jag har tvà tàcken) Tittade pà termometern idag och den visade pà 10.7 grader i mitt rum. Det var pà dagen sà jag har ingen aning om hur kallt det var pà natten. Men roligt àr det inte. Tur att jag infòrskaffat mig varma tofflor sà jag slipper gà pà det iskalla stengolvet.

Det har varit kravaller och bràk hàr i Rom. En kille blev nedskjuten, flera skadade. Byggnader bòrjade brinna, fotbollssupportrar och andra gjorde upplopp mot massa poliser. Jag har sett bilder, de àr verkligen inte fina. Jag kan dock lugna er dàr hemma som har varit oroliga. Jag àr i sàkert fòrvar. Jag làste om det igàr kvàll och dà hade jag varit runt i de centrala delarna av Rom innan och allt var som vanligt. Tror att det mest var oroligheter runt stadion.

Jag làngtar hem.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback