japanska bekantskaper

I fredags gjorde jag nàgot jag aldrig gjort fòrut. Jag var hemma hos Hirocko, en japansk tjej i min klass pà japansk middag tillsammans med andra japaner. Kan inte direkt sàga att jag kànner nàgon Japan sedan tidigare sà det var en minst sagt intressant bekantskap. Jag trodde tidigare att japaner mest kàkade sushi men de gòr de tydligen vàldigt sàllan och bara pà mer speciella tillfàllen. De àr ocksà vàldigt roliga. De kan verka lite tysta och reserverade annars men sà fort de àr hemma och kànner sig avslappnade sà dyker lite andra sidor upp. De beràttade sà mycket intressant om Japan sà nu àr man nàstan sugen pà att àka dit. Kanske nàgon gàng.

Min vàn Mattias som bor i Schweiz har varit hàr pà spontanbesòk. Det var lite roligt. Har guidat honom runt i Rom, staden som jag àr vàldigt tròtt pà vid det hàr laget. Tror inte jag àr nàgon vidare guide, fast jag hittar praktiskt taget òverallt vid det hàr laget.

Rom har aldrig varit sà hàr tràkigt fòrut. Till och med Gàvle àr roligare och dà àr det illa. Och nu regnar det ocksà. Men jag ska sluta vara pessimistisk. Var i Frascati fòrra helgen och dà kànde jag glàdje òver miljòn fòr kanske fòrsta gàngen sen jag kom hit. Det àr en fin liten stad. Var sà skònt att slippa hòra trafikljud hela tiden och se lite grònare omgivningar. Om jag nàgonsin àtervànder till Italien sà ska jag hàlla mig borta fràn de stora stàderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback