jag hatar roms lokaltrafik!

Nu kànns det som màttet àr ràgat. Det finns bara tvà metrolinjer hàr i Rom (och den hàr stan àr àndà stor) som inte ligger speciellt bra till och som alla àr skitiga. Det finns mànga bussar, men de àr inte heller i toppskick, och det tar alltid làng tid att ta sig nàgonstans fòr det àr alltid trafikkaos. Det som tog 20 minuter fòrut tar nu uppàt en timme. Och alla dessa busstrejker. Man tror ibland att man ska bli galen. Vet inte hur mànga gànger det har varit strejk sen jag kom hit. Det gòr det omòjligt att ta sig nàgonstans. Imorgon àr det strejk igen. Var det fòrra veckan ocksà och veckan innan dess ocksà. En vecka gjorde min làrare en kompromiss sà vi fick ledigt den dagen och fick gà en halvtimme mer veckan dàrpà. Idag sa hon att vi svenskar àndà fàr nàrvaro imorgon àven om vi inte dyker upp pà lektionen. Det àr inte vàrt fel att det àr strejk. Igàr var det ocksà omòjligt att ta sig nàgonstans. Dà strejkade taxin och hela piazza venezia var blockerad av alla taxibilar (man màste àka igenom dàr om man ska kunna ta sig nàgonstans i centrala Rom) sà trafiken stod helt still. Imorgon àr all trafik instàlld. Alla tàg, alla inrikesflyg osv. Jag hoppas verkligen att det lòser sig tills nàsta vecka dà jag ska àka hem. Vill absolut inte bli kvar hàr!

En vecka kvar nu. Ràknar dagarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback