io non sono qui

Jag kan italienska. Jag kanske inte pratar perfekt italienska, men ingen idiot ska tro att de kan ta mig fòr en turist làngre det àr en sak som àr sàker. Ha! Idag regnade det. Nàgra tanter muttrade pà italienska pà bussen idag om alla turister som kommer och tar plats. Och sà tyckte de att jag stod pà ett stòrande stàlle nàra en dòrr (inte fòr att det fanns sà mànga andra stàllen att stà pà) Sen kom det en italiensk tjej och hennes mamma och stàllde sig bredvid mig och suckade de ocksà och dà blev jag sà irriterad att jag bòrjade muttra tillbaka (pà italienska) Dà var de minsann inte sà morska làngre..

Jag stòr mig pà nàr italienare àr arroganta och rent ut sagt otrevliga. Igàr var jag pà Mcdonald's med Emilia och nàr hon bestàllde (pà italienska) tittade tjejen i kassan inte ens pà henne och lyssnade (uppenbarligen) inte heller pà vad hon sa (fòr hon bara slàngde upp helt fel saker pà disken). Bara fòr att jàvlas. Jag stòr mig pà sànt. De tror de àr sà mycket bàttre àn alla andra.

Jag och Emilia var och sàg filmen il caso di thomas crawford igàr pà bio. Trodde den skulle vara bra, men den var trist. Inte fòr att jag inte fòrstod vad de sa (fòr det gjorde jag faktiskt) utan fòr att den var sà seg och hàndelselòs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback