olivolja och quorn = kärlek

Min pappa är underbar. Det är nästan orättvist att jag lyckats få den bästa pappan i världen. Men tur är väl det på sätt och vis. Vet inte om jag hade haft samma syn på Gud i annat fall. Jag tänker på alla gånger man inte alls har varit särskilt bra och duktig och han ändå har älskat mig gränslöst och i överflöd.
MIn pappa är grymt bra på att ge och försöker verkligen förstå sig på mig. Stackars pappa han kan inte ha det lätt. En dotter som är kristen, vegetarian och lyssnar på skum musik. Han har inte den blekaste egentligen vad vegetarianer egentligen äter men försöker ändå sitt yttersta. Igår när jag kom hem tex stod det en ny flaska olivolja på bänken, naturgodis i en liten skål på bordet och quorn och massa annat i frysen. Det var nästan så man smälte. Vilken kärlek!

Nu är det sommar på riktigt. Inte ett moln så långt ögat kan nå och mycket sol. Igår vid ett tidpunkt förstod jag vad Alessio menar med jobbiga julidagar i Rom. Men man ska inte klaga. Hellre värme än regn och kyla.

Jag har nu fått mina glasögon. Ska försöka fixa en bild så ni får se hur detta ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback