Hemma?

Nu har jag varit på svensk mark i lite drygt en vecka. Känns väldigt konstigt. Nästan främmande. Allt är sig likt. Ändå är ingenting som förut. Man kan nog inte bara leva vidare som innan. Det är nog nu man måste ta steget. Göra något. Jag känner inte att jag kan bo hemma mer. Kan inte gå tillbaka till mitt gamla liv. Jag måste flytta. Kan ingen snäll människa hjälpa mig hitta någonstans att bo i Stockholm?! Eller varför inte ett jobb. Vore inte fel det heller.

Nu är det en vecka kvar till jul. Det känns inte så. Jag tror att en del av mig försöker förneka julen. Känner ingen julstämning alls. Och alla klappar som måste hittas. Jag gillar inte julklappar. Får bara ångest av det. Vet aldrig vad jag ska köpa och har inga pengar. Jag vet inte vad jag önskar mig heller. Säkert en massa saker men just nu har jag något av en blockout. Den brukar släppa nån gång runt nyår.

Jag saknar min craplägenhet i Rom. Jag vande mig till slut vid att bo där. Det är en vana, jag vet. Vanor är inte alltid bra. Jag tror jag aldrig såg skogen för alla träd som man säger. Jag bodde i en av världens "vackraste" städer men insåg det nog riktigt aldrig. Sista veckan promenerade jag runt vatikanen från metron till min lägenhet. Det var nog första gången på månader som jag faktiskt kände att min omgivning var vacker. Annars var den mest smutsig och övertrafikerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback