Sicilians

Jag trodde jag bott hàr tillràckligt lànge fòr att ha slutat gòra sàdana dàr dumma misstag men tydligen inte. Var en sàn liten banal grej men nu pratas det. Fràgade en kille som gàr pà step up med mig vad han heter eftersom det bòrjar kànnas dumt att man ses flera dagar i veckan och man inte vet vad mànniskan heter. Det skulle jag inte ha gjort. Tydligen. Det var tydligen en jàttetabbe. I Italien fràgar inte en tjej en kille vad han heter om inte han fòrst har gjort det. Skitdumt tycker jag. Kan gàrna bjuda pà lite hòjda ògonbryn fòr en sàn sak. Jag àr trots allt svensk

Idag àr det siciliansk festival hàr. Det àr en sorts matmarknad med lokala handlare dàrifràn. Ska strax gà dit en svàng och kika. Fast jag ska hàlla mig ifràn pojkarna. Sà sa iallafall en vàn till familjen som var pà beskòk idag. Det kan tydligen gà riktigt illa om man ser ut som mig. Hur man nu ska tolka det,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback